Vegan sau vegetarian? Idei de alimente

Nucile, semintele si alunele – gustarea sanatoasa de care ai nevoie
3 martie 2021
Ritualuri de infrumusetare cu ingrediente naturale
8 martie 2021
Arata tot

Vrei sa incepi un regim vegan si nu stii ce ai putea sa mananci ? Crezi ca organismul tau va avea de suferit datorita lipsei de oua, lapte, branza sau carne?

Intai de toate ar trebui sa cunosti diferenta dintre vegan si vegetarian, pentru ca desi la prima impresie pare acelasi lucru, ei bine nu este. Regimul vegan exclude total orice legatura cu carne, lactate, oua sau orice fel de alimente ce au provenienta animala, in timp ce regimul vegetarian este mai “bland” deoarece aici inatalnim si produse lactate si uneori oua. Important este sa avem o alimentatie echilibrata care sa ni se potriveasca .

vegan-00

Cand alegi sa ai o alimentatie bazata doar pe legume si fructe este important sa ai o nutritie echilibrata si sanatoasa. Pe langa legume si fructe, in alimentatia zilnica trebuiesc incluse si semintele, nucile, alunele . 

Pentru organismul uman este recomandat o cura de detoxifiere doar cu fructe si legume. Un astfel de regim iti va curata colonul, te ajuta sa scapi de problemele cu constipatia, ficatul tau se va detoxifia iar rinichii vor functiona normal. Functiile organismului uman sunt incetinite de alimentatie.

Ficatul gras si obosit nu apare de la consumul de fructe si legume ci de la carnea de porc grasa, carnea de vita , combinatiile de cartofi prajiti si carne prajita. Rinichii la randul lor au nevoie de alimentatie sanatoasa pentru ca mancarurile procesate au un continut de grasimi mare si de saruri care afecteaza functia acestora. 

Ce mai gatim in regimul vegan sau vegetarian?

Important este sa avem o alimentatie echilibrata. Pentru a avea toate substantele nutritive de care corpul nostru are nevoie este recomandat sa consumam :

  • Orezul basmati- facut cu legume si sos de soia va fi un deliciu;
  • Cous cous- preaparat cu legume la tigaie  iti va rasfata papilele gustative;
  • Naut fiert- cu legume Un aliment bogat in proteine si recomandat a se consuma des.
  • Legume  deshidratate ( ardei gras rosu deshidratat, ciuperci urechi de lemn, frunza de telina uscata, rosii deshidratate si rosii uscate, frunza de telina uscata ) sunt potrivite pentru a fi incluse in alimentatia zilnica. Se potrivesc de minune cu orice ingrediente si vor da mancarii o savoare aparte. 
  • Humusul (pasta de naut ) este si el recomandat a fi consumat. Pe o felie de wassa cu ardei rosu sau rosie deasupra este delicios.
  • Supa crema de linte – este extrem de satioasa si plina de nutrienti
  • Salate cu legume si nuci – un mix de nutrienti si fibre
vegan-01

Poti combina alimentele de mai sus cu salatele. O salata verde langa un orez basmati gatit corespunzator este delicioasa.  Chiar daca mananci vegetarian sau vegan , recomandat este sa ai tot cinci mese pe zi.

Ce putem consuma la gustari?

Regimul  vegetarian si vegan sunt doua regimuri in care alimentele dulci si gustarile sunt permise. Sigur, alimentele dulci nu trebuie sa aiba lapte, oua. Daca simti nevoia de ceva dulce dar si de gustari poti consuma:

vegan-02
  • Rahat turcesc de diferite arome
  • Fructe confiate ( lamaie, pomelo, portocala, prune, smochine, stafide, caise, cirese, ananas,curmale, banana chipsuri, coacaze negre )
  • Alune de padure, nuci, arahide, migdale, fistic
  • Alune de padure/ migdale /arahide invelite in  ciocolata
  • Halva cu fistic
  • Seminte diverse

O alimentatie vegana sau vegetariana este o alimentatie sanatoasa. Chiar daca nu contin proteina animala, unele alimente asigura proteinele de care avem nevoie. 

Ne putem bucura de fiecare  preparat in parte daca il si condimentezi cu arome unice, potrivite gustului tau.  Spre exemplu pentru orezul cu legume puteti alege sofranul, sau pentru legume inabusite puteti alege salvie sau busuioc.

Care sunt beneficiile unui regim vegetarian sau vegan ?

O alimentatie bazata pe fructe si legume si ajuta la :

  • Imbunatateste sistemul cardiovascular. 
  • Amelioreaza balonarea si ajuta la curatarea colonului.
  • Iti da energie.

Daca adopti un regim vegetarian sau vegan vei simti pe pielea ta beneficiile unei alimentatii sanatoase. 

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CADOU
---------------------------------------------------
La comenzile peste 200 de lei primesti cadou 250g Curmale Sayer fara samburi

La comenzile peste 300 de lei primesti cadou 250g Curmale Sayer fara samburi 250g + 100g Mix Special  pentru Friptura
COMANDA ACUM
Close