SUPER ALIMENTE: Somonul

SUPER ALIMENTE: Avocado
6 decembrie 2021
Nou inceput de an – aceeasi rezolutie: o alimentatie sanatoasa si kilograme in minus
6 ianuarie 2022

Un super aliment usor de consumat si de preparat este un tip de peste. Pestele este recomandat a fi consumate de 2-3 ori pe saptamana. O dieta in care este inclus si pestele este o dieta echilibrata. 

Pestele considerat superaliment este somonul. Un peste foarte raspandit, un peste gras care are un continut ridicat de proteine și acizi grași omega-3.

Somonul este printre putinele specii de peste recomandat si in dieta si diverse regimuri. Consumand 100 de grame de somon  veti consuma 21.6 grame de proteine și 6.9 grame de grasimi. 

Beneficiile somnului asupra organismului nostru sunt multiple. Consumand regulat, de 2-3 ori pe saptamana somon vom avea un organism mai sanatos și alimentat corespunzator.

Somonul este foarte important pentru imunitate. Datorita  continutului ridicat de omega-3, seleniu , vitamina D si A, ajuta la intarirea sistemului imunitar.

Alte beneficii ale consumului de somon

Acizi grași omega-3, vitamina B12, seleniu si colina sunt importante pentru o buna functionare a creierului.

Unul dintre beneficiile somnului este ca ajuta la imbunatatirea functiei creierului , a cognitiei si a sanatatii neurologice.

Somonul este bun pentru creierului dar si pentru inima. Datorita acizilor grasi si polinesaturati, somonul ajuta la tinerea sub control a colesterolului si scade riscul de boli cardiovasculare.

Somonul este o sursa sanatoasa si de potasiu , mineralul care are rolul de a echilibra tensiune arteriala. 

 Somonul este recomandat a fi consumat si datorita beneficiilor antiinflamatorii pe care le are. A

re rolul de a proteja celulele de deteriorarea ADN-ului, reduce riscul de anxietate si depresie .

Vitamina D este importanta pentru organism iar acest peste are continut ridicat de vitamina D si ajuta la prevenirea bolilor autoimune.

somon-03

Cum consumam somonul?

somon-04

Somonul este pestele care poate fi consumat atat la pranz sau la cina cat si la micul dejun. Tras la tigaie sau facut la cuptor , cu legume sau in salata, acest peste este usor de preparat si de consumat. 

O idee sanatoasa de mic dejun este o felie de paine prajita cu avocado si somon. Seara puteti alege o salata in care sa adaugati bucati de somon. 

Somonul este pestele care NU este recomandat a fi consumat prajit. Este bogat in grasimi iar prajindu-l il transformati intr-o sursa de grasime nesanatoasa. 

Pentru ca organismul nostru sa functioneze are nevoie de alimente bine, sanatoase care pot fi consumate atat preparate termic cat si crude. Somonul este pestele pe care il puteti consuma crud fara a avea repercursiuni asupra organismului.

Somonului ii sta bine cu piper mix proaspat rasnit, rozmarin, coriandru, oregano, menta, salvia, turmeric, curry, insa folosite cu moderatie, pentru a ne putea bucura de aroma placuta a acestuia. 

Avocado, ciuperci, cartofi dulce, somon sunt cateva dintre super alimentele care pot fi introduse in alimentatie si chiar combinate .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

gdpr-image
Acest site foloseste cookie-uri. Continuand sa utilizati si sa navigati pe site, sunteti de acord cu utilizarea informatiilor stocate.
Citește mai mult