SUPER ALIMENTE: Ciupercile

SUPER ALIMENTE: Cartoful dulce
1 noiembrie 2021
Condimente pentru Craciun
23 noiembrie 2021
Arata tot

Usor de gatit, combinate cu orez sau legume diverse, ciupercile sunt considerate super aliment si recomandate in orice dieta.

Sunt bogate in substante nutritive dar au continut scazut de grasimi, ideale pentru a fi gatite la cuptor sau pe gratar, ciupercile sunt inlocuitorul perfect al carnii.

Consumate inca din Antichitate, ciupercile sunt bogate in substante nutritive si nu doar hraneste organismul uman ci il si hidrateaza.

Datorita continului de apa ( 84-94%), substante minerale importante pentru organism, fosfor, fier, potasiu, cuprul , calciul dar si datorita substantelor organice din componenta, proteina, grasimi, carnohidrati, fermenti, vintaminele A, B1, B2, D,C, PP, ciupercile sut alimentul care nu trebuie sa iti lipseasca din bucatarie!

Ce ciuperci alegem?

Ciupercile le gasim sub multe forme, denumiri și texturi, le gasim proaspete, congelate, puse la borcan sau uscate, insa cel mai des intalnim:

  • Ghebele sau amrmillaria mellea asa cum mai sunt denumite , sunt acele ciuperci culese de prin padure si puse la murat pentru iarna. 
  • Agaricus campestris sau ciuperca de balegar sunt ciupercile cele mai vandute in magazine. Sunt bogate in substante azotate, au continut de proteine de 4-5 % si 10 aminoacizi esentiali. Vitaminele D si B au un continut ridicat in aceasta ciuperca.
  • Portabella , ciuperca alba are in componenta sa o cantitate mare de seleniu si este cunoscuta ca si ciuperca plina de proprietati antitumorale. Acest tip de ciuperca contine o cantitate mare de potasiu.
  • Pleurotus sunt ciupercile consumate mai ales in dieta . Nu contin amidon,cantitatea de grasimi este redusa si este bogata in vitamina B12 si riboflavina.
  • Galbiorii, denumiti si ciuperci Chanterelle sunt unele dintre cele mai bune ciuperci salbatice, avand o aroma delicata si o textura ferma, care poate inlocui cu usurinta carnea in preparatele vegane. Contin vitaminele A, B si D, fibre, potasiu, zinc.
  • Galbiorii, denumiti si ciuperci Chanterelle sunt unele dintre cele mai bune ciuperci salbatice, avand o aroma delicata si o textura ferma, care poate inlocui cu usurinta carnea in preparatele vegane. Contin vitaminele A, B si D, fibre, potasiu, zinc.
  • Ciupercile champignon au un gust mai delicat decat alte ciuperci, sunt pe placul tuturor si sunt delicioase in orice fel de preparat, putand fi combinate si cu legume, si cu branzeturi.

Orez cu ciuperci

Pentru a prepara orez cu ciuperci avem nevoie de : 

  • O cana de orez;
  • 400 grame de ciuperci;
  • 1 ceapa mica;
  • 2 linguri de ulei de masline;
  • O legatura patrunjel;
  • Sare;
  • Piper;

Se toaca ceapa marunt si se pune la calit in cele doua linguri de ulei. Se caleste un pic . Ciupercile se spala si se pun la fiert daca sunt ciuperci proaspete. Se adauga ceapa calita si ciupercile intr-o tigaie inalta  , se adauga si orezul , sare si piper dupa gust si patrunjelul  si se pune peste zeama in care au fost fierbe ciupercile.

Se lasa sa fiarba impreuna , si cand zeama a scazut se poate da la cuptor pentru 25-30 de minute. 

orientt-139

Orezul cu ciuperci este o mancare hranitoare si usor de preparat. Se poate consuma avand langa o salata de muraturi, alt super aliment pe care ar trebui sa il consumam des. 

Cartofii dulci, ciupercile sunt legume care pot fi incluse in alimentatie si preparate in combinatie cu legume dar si cu carne.

O alimentatie sanatoasa este ceea ce are nevoie organismul nostru pentru a se hrani si pentru a ne da energie. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CADOU
---------------------------------------------------
La comenzile peste 200 de lei primesti cadou 250g Curmale Sayer fara samburi

La comenzile peste 300 de lei primesti cadou 250g Curmale Sayer fara samburi 250g + 100g Mix Special  pentru Friptura
COMANDA ACUM
Close