Quinoa, sau cum sa mananci ca un supererou!

Humusul – un superaliment care trebuie sa fie pe lista retetelor “de facut mai des”!
31 ianuarie 2022
Alege sortimentul preferat de arahide, de la Orient Bazar!
14 februarie 2022

Quinoa este un super-aliment, pseudo-cereala foarte populara in randul celor mai sanatoase alimente din lume. 

Beneficiile pentru sanatate sunt multiple datorita continutului bogat de nutrienti.

Planta Chenopodium quinoa este “responsabila” pentru aceste mici seminte cu proprietati uimitoare, fiind originara din America de Sud. Chiar si frunzele plantei, sunt comestibile si se pot consuma ca leguma, in mod asemanator cu spanacul.

Cea mai cunoscuta este quinoa alba, insa exista si quinoa rosie si neagra. Cea alba se gateste preponderent, similar orezului, in timp ce quinoa rosie se foloseste in salate, iar cea neagra pentru prepararea unor deserturi variate.

Sunt o multitudine de retete in care puteti introduce quinoa, asa ca merita, cu siguranta, sa incercati cat mai multe, pentru a gasi un preparat pe gustul vostru.

Quinoa sau “mama tuturor boabelor” era considerata sacra in Imperiul Inca, relativ recent ajungand sa fie atat de populara si consumata ca superaliment.

Beneficii quinoa

Puterile extraordinare ale acestei pseudo-cereale, nu sunt deloc o exagerare. Dintre beneficiile sale, amintim:

  •  ajuta la reglarea digestiei;

  • previne obezitatea;

  • ajuta la reglarea nivelului zaharului din sange;

  • stimuleaza metabolismul;

  • are proprietati antiinflamatorii;
aibp-39

Cum sa pregatesti quinoa?

Fie ca alegi sa pregatesti un mic dejun, un pranz sau o cina care sa contina acest ingredient, te asiguram ca vei fi placut surprins de gustul sau extraordinar.

Quinoa cu lapte vegetal, din caju

Ingrediente necesare:

– quinoa – 150 gr

– caju hidratat 4 ore – 40 gr

– apa – 700 ml

– pudra de vanilie – 1 lingurita

– scortisoara – 1 lingura

– miere – 1 lingura

– un praf de sare pentru gust

– struguri, afine, banana – cantitati la alegere, in functie de preferinte (puteti adauga si alte fructe)

Mod de preparare:

– se fierbe quinoa, timp de aprox. 20 min., in 500 ml apa;

– se prepara laptele de caju – intr-un blender se adauga nucile, condimentele (vanilia si scortisoara) si apa (aprox 200 ml) – se proceseaza pana la obtinerea unei consistente laptoase;

– la final se amesteca toate: laptele, quinoa fiarta, mierea si fructele.

Simplu si gustos, nu-i asa?

Quinoa cu legume

Ingrediente necesare:

quinoa – 200 gr

– 1 morcov

– jumatate de pastarnac 

– jumatate de ceapa

– cateva ciuperci – 5 bucati

– sare si piper, dupa gust

– busuioc verde

– pesto rosu sau verde – 1-2 lingurite

Mod de preparare:

In 400 ml de apa sau supa de legume, se pun la fiert cele 200 g de quinoa, timp de 10-15 minute. Apoi, se amesteca cu 1–2 lingurite de pesto rosu sau verde.
Separat, se rumenesc legumele, se adauga mirodenii dupa gust si se aseaza peste quinoa.
Se serveste calda, cu busuioc proaspat si cativa stropi de ulei aromat cu usturoi. 
Este o reteta versatila in care puteti adauga sau elimina ingredientele astfel incat sa creati un preparat pe gustul vostru.

Quinoa cu mere, trase in unt

Ingredientele acestei retete se pun “la ochi”, in functie de preferinte. Iese perfect, indiferent de gramajul ales.

Aveti nevoie de: mere, quinoa, unt, lapte (vegetal sau animal), scortisoara, miere (zahar sau alt indulcitor).

Se fierbe quinoa pana este fiarta, merele se curata si se dau pe razatoare. 

Se amesteca quinoa cu merele si se trag in unt, apoi se adauga scortisoara si mierea. Laptele se adauga, daca doriti sa obtineti o consistenta mai moale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

gdpr-image
Acest site foloseste cookie-uri. Continuand sa utilizati si sa navigati pe site, sunteti de acord cu utilizarea informatiilor stocate.
Citește mai mult