Nucile, semintele si alunele – gustarea sanatoasa de care ai nevoie

Bicarbonatul de sodiu, ingredientul minune din casa!
1 martie 2021
Vegan sau vegetarian? Idei de alimente
5 martie 2021
Arata tot

Vrei sa iti schimbi stilul de viata si sa mananci sanatos? Care sunt alimentele permise ca si gustari? De ce unele gustari sanatoase sunt permise in toate dietele?  Un corp sanatos este usor de intretinut. O piele stralucitoare si neteda este data si de alimentatie. Ce consumam? Cate mese pe zi avem ? Cum combinam alimentele?

Medicii nutritionisti ne recomanda sa avem trei mese principale si doua gustari pe zi. Ultima masa sa nu fie mai tarziu de ora 19:00 si sa fie cat mai usoara. Dar ce gustam?  Ce mancam la micul dejun? Sunt alimente permise si alimente interzise. Alimente permise in toate dietele si alimente care NU sunt permise. Nucile, semintele si alunele  sunt gustarea sanatoasa de care ai nevoie. Fie ca alegi sa mananci dimineata la micul dejun, fie in cursul zilei, aceste oleginoase dau energie si potolesc senzatia de foame.

 Alunele, semintele si nucile NU ingrasa

Painea consumata in exces ingrasa. Alimetele prajite in general ingrasa. Alunele, semintele si nucile NU ingrasa.  Aceste alimente contin grasimi sanatoase, proteine, vitamine, minerale, fibele si antioxidanti necesari organismului uman. Sunt printre primele alimente consumate de om si sunt sanatoase si satioase.

Alunele, semintele si nucile sunt permise in orice dieta. Datorita proprietatilor nutritive si pentru ca sunt foarte sanatoase, acestea vor aduce o schimbare benefica asupra organismului tau. 

Nucile sunt bogate in grasimi esentiale. Vitaminele B, E, magneziu, zincul si calciul se regasesc in nuci.  Se recomanda ca nucile, semintele si alunele sa fie consumate crude si NU prajite.

Pot fi incluse in alimentatie:
  • Nuci
  • Migdale
  • Alune de padure
  • Caju
  • Nuci braziliene
  • Seminte de in
  • Seminte de floarea-soarelui
  • Seminte de dovleac
  • Seminte de mac

Intr-o zi pot fi consumate pana la 250 de grame de oleginoase.  Sunt alimente foarte benefice pentru organism si recomandate de medici datorita efectelor benefice pentru sanatate: 

  • Reduc riscul de boli cardiovasculare;
  • Ajuta la scaderea colesterolului;
  • Ajuta la reglarea tranzitului intestinal ;
  • Confera pielii elasticitate;
gustari sanatoase-01
Fructe, iaurt si seminte, micul tau dejun sanatos

Un mic dejun sanatos iti va da energie toata ziua. Dimineata organismul uman are nevoie de alimente nutritive, care sa dea energie pe ziua intreaga si mai ales sa fie satioase. Poti alege la micul dejun sa: 

  • Mananci un iaurt cu seminte, nuci sau alune; 
  • Sa mananci o salata de fructe cu seminte; 

Un mic dejun sanatos iti va da energie pentru o zi intrega! Fructele sunt recomandate la micul dejun iar combinate cu semintele vei avea micul dejun ideal . 

O alimentatie sanatoasa se adopta in timp. Intai se renunta la zaharul rau si se introduc treptat alimente sanatoase, nutritive. Este important ca zilnic sa avem o alimentatie echilibrata, o alimentatie care sa ne faca sa ne simtim bine si sa ne dea energie.

Renunta la gustarile dulce pentru seminte, nuci, alune

Simti nevoia sa rontai ceva? Erai obisnuit cu gustarile dulci? O alimentatie sanatoasa inseamna sa ai gustari sanatoase. Gustarile sanatoase sunt in primul rand, gustarile care NU sunt contin zahar rau si nu sunt procesate.  Gustarile sanatoase se consuma in cantitatea dorita si sunt foarte satioase. 

Care sunt avantajele gustarilor sanatoase ? 

  • Sunt satioase. Vor tine de foame si dupa consumarea lor NU va mai aparea senzatia de a manca mai mult.
  • Pot fi consumate oriunde. Sunt usor de tinut mereu la tine, intr-o punguta sau caserola mica, semintele , nucile sau alunele pot fi consumate oricand si oriunde.
  • NU costa mult. Aceste alimente sunt usor de gasit si nu sunt foarte costisitoare.
  • NU ingrasa . Daca mananci 250 gr zilnic nu te vei ingrasa, ba chiar ii cei oferi organismului substantele nutritive de care are nevoie.
gustari sanatoase-02

Putem avea o dieta echilibrata daca ne alegem cu grija alimentele. Cinci mese pe zi nu este mult, daca alegem sa facem combinatiile potrivite. Este important sa avem mese echilibrate si gustari sanatoase.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CADOU
---------------------------------------------------
La comenzile peste 200 de lei primesti cadou 250g Curmale Sayer fara samburi

La comenzile peste 300 de lei primesti cadou 250g Curmale Sayer fara samburi 250g + 100g Mix Special  pentru Friptura
COMANDA ACUM
Close