Fasolea, cea mai hranitoare leguma pentru organismul nostru

Depozitarea condimentelor
12 mai 2021
Apa de flori de portocal- pentru zilele calduroase
3 iunie 2021
Arata tot

Fasolea este cea una dintre legumele consumate foarte des de romani. Planta leguminoasa agatatoare este unul dintre alimentele de baza din alimentatia noastra, fiind consumata in tot timpul anului si sub diverse forme. 

Fasole cu ciolan, ciorba de fasole in pita, mancare de fasole, fasole frecata/batuta, salata cu fasole sunt cateva dintre preparatele culinare pe care le gasim in bucataria romaneasca dar si internationala.  Desi uneori in popor este numita si “ mancarea saracului”, fasolea este de fapt unul dintre cele mai hranitoare alimente.

 Fasole alba sau rosie?

In comert gasim fasole alba si rosie pentru a prepara diverse mancaruri. Dar…stiati ca fasolea nu este doar alba sau rosie? Fiecare tip de fasole are ceva special, fiind un aliment hranitor pentru organism. 

Fasolea neagra este fasolea bogata in magneziu si este ideala pentru a fi preparata impreuna cu ardei gras iute si bacon. Se poate prepara ca si fasolea alba iar in comert o gasim uscata sau in conserve.

Fasolea clasica sau kidney beans asa cum scrie pe diverse etichete este cel mai popular tip de fasole. Este fasolea cu suprafata rosie si interiorul alb. Aceasta fasole este o sursa foarte buna de proteina, acizi grasi esentiali omega 3 si de antioxidanti. 

Fasolea ochi negri  are boabele mici dar umflate este o sursa importanta de acid folic si vitamine. Poate fi gatita impreuna cu sunca, jambon sau carne sarata.

fasole-02

Beneficiile fasolei

Fasolea are numeroase beneficii asupra organismului uman datorita substantelor nutritive. Consumata moderat, recomandat ar fi aproximtiv 3 cani pe saptamana, fasolea este satioasa si benefica pentru organismul uman. 

  • Fasolea este plina de fibre solubile si insolubile. De fapt, fasolea este leguma care contine cele mai multe fibre. Consumul de fibre ajuta la imbunatatirea colesterolului si la reducerea bolilor cardiovasculare.
  • Pe langa fibre, aceasta mai contine si calciu, fosfor, potasiu, magneziu, fier si acid folic.  Fosforul si calciu sunt importante pentru santatatea oaselor, potasiul are rolul de a mentine tensiunea arteriala sanatoasa iar acidul folic este benefic pentru sarcina. Magneziul este vitamina care sustine functiile musculare si nervoase, mentine sistemul imunitar si ajuta la metabolizarea energiei.
  • Fasolea este bogata in antioxidanti, care, au un rol important in prevenirea distrugerii celulelor de catre radicalii liberi, proces care previne multe tipuri de cancer. Aceiasi antioxidanti au si darul de a intarzia imbatranirea.
  • Contine proteine valoroase, ce constituie o alternativa sanatoasa in hrana vegetarienilor, a celor care tin post sau pur si simplu vor sa scada consumul de produse de origine animala fara a-si priva organismul de proteine.

Cum depozitam fasolea?

fasole-03

Cum se depoziteaza fasolea? Daca avem fasole alba si rosie o amestecam?

Fie ca ai fasole alba sau rosie uscata, important este sa o depozitezi intr-un loc ferit de caldura si umezeala. Intr-un borcan de sticla care se inchide ermetic sau intr-un saculet de panza naturala se pune fasolea si se depoziteaza intr-un dulap sau camara.

Daca aveti mai multe tipuri de fasole este important sa NU amestecati tipurile.

Fiecare tip de fasole trebuie depozitat individual. Nu se recomanda amestecarea lor, deoarece fiecare tip de fasole se gateste diferit.

Consuma cat mai des fasole, inlocuieste carnea cu fasole daca ti un regim vegetarian si vei vedea cum organismul tau va fi mai sanatos si plin de energie.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CADOU
---------------------------------------------------
La comenzile peste 200 de lei primesti cadou 250g Curmale Sayer fara samburi

La comenzile peste 300 de lei primesti cadou 250g Curmale Sayer fara samburi 250g + 100g Mix Special  pentru Friptura
COMANDA ACUM
Close