De unde luam proteina vegetala?

5 motive sa consumi seminte de chia
22 martie 2021
Arome si Condimente
29 martie 2021
Arata tot
Alimentatia vegetariana sau vegana nu mai este o alimentatie secreta. Fie ca alegi sa adopti o astfel de alimentatie pe timp scurt ( post) sau pe timp lung este important ca organismul tau sa primeasca toti nutrientii de care are nevoie. De unde ne luam proteina? Ce trebuie sa consumam pentru a avea in organism vitamine, minerale sau proteine? 

 Ce este si de ce este importanta proteina in organism?

Proteina este unul dintre nutrientii principali care impreuna cu grasimile si carbohidratii ajuta la cresterea musculara zilnici si este esentiala pentru functia si repararea celulara.  Proteina de care organismul uman are nevoie poate fi astfel:
  • Proteina animala, principala sursa de proteine. Carnea, oualele sunt sursa de proteine dar atunci cand consumam o friptura de exemplu care este sursa de proteina, mancam si fibre si grasime, vitamine.

  • Proteina din plante este consumata de 15% dintre europeni . Un regim de viata bazat pe proteina din plante este un regim de viata foarte sanatos, care previne aparitia problemelor cardiovasculare si a cresterii in greutate.

     

proteina vegetala-00
Proteina vegetala se gaseste cel mai des in leguminoase, boabe, cereale integrale, seminte si nuci. Legumele precum cartofii dulci care apropo, nu ingrasa si sunt deliciosi, conopida, spanacul si mazarea verde au un continut ridicat de proteina vegetala. Alege sa iei proteina vegetala din mai multe alimente si necesarul zilnic din mai multe mese. 
  • Seminte de Chia sunt o sursa completa de proteine si sunt usor de digerat si abundente in fibre si acizi grasi si Omega 3. Sunt o sursa buna de minerale, fosfor, fier, zinc si calciu. Daca consumi 100g de seminte chia vei avea 15 g proteina vegetala.
  • Semintele de canepa sunt o sursa foarte buna de proteina vegetala. Contin fibre, aminoacizi esentiali dar si omega 3 si omega 6, sunt bonagate si in antioxidanti si minerale. Consumand 100g de seminte de canepa contin 30 g de proteine.
  • Nautul este bogat in fibre si preparat cu tahini, ulei de masline, usturoi se formeaza o pata , hummus care este foarte buna. Consuma 100 g de hummus cu tahini si vei avea 8 g de proteine. Nautul este o mancare foarte buna , gustoasa.

  • Nuci, alune, fistic, caju sunt o sursa buna de grasimi sanatoase si proteina. Inlocuieste gustarile cu nuci sau alune si vei avea o gustare sanatoasa si proteina de care ai nevoie
  • Fasolea este si ea o sursa buna de proteina vegetale. Fie ca este fasole alba, fasole rosie sau neagra , fasole mung verde este un aliment proteic pe care organismul il digera corect si preia din el proteina si substantele nutritive.
  • Laptele de cocos, migdale sau de soia este sursa lichida de proteina. Un pahar de lapte pe zi contribuie la necesarul zilnic de proteina de care organismul are nevoie.

proteina vegetala-01
proteina vegetala-02
Alimentele care sunt sursa de proteina vegetala sunt de fapt sursa de sanatate pentru organism. Un regim alimentar sanatos inseamna o viata sanatoasa iar daca nu mai vrei sa consumi carne trebuie sa stii ca poti avea o alimentatie care sa hraneasca organismul si sa fie gustoasa doar din plante.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CADOU
---------------------------------------------------
La comenzile peste 200 de lei primesti cadou 250g Curmale Sayer fara samburi

La comenzile peste 300 de lei primesti cadou 250g Curmale Sayer fara samburi 250g + 100g Mix Special  pentru Friptura
COMANDA ACUM
Close