Cous-Cous – o alegere sanatoasa pentru intreaga familie!

Cozonacul – Istorie si Traditie
18 decembrie 2020
Fructe : congelate sau deshidratate?
7 ianuarie 2021
Arata tot

Cuscus-ul (Cous-Cous) desi este o mancare din lumea araba, provenita din nordul Africii, a ajuns sa fie tot mai des intalnita in meniurile europenilor si nu numai, iar acest lucru nu poate decat sa ne bucure deoarece face parte din categoria alimentelor sanatoase. 

Se aseamana intr-o oarecare masura cu orezul insa acesta se prezinta sub forma unor mici granule din faina de grau dur (semolina) cu o multitudine de vitamine, minerale si fibre.

A reusit sa se raspandeasca in toata lumea datorita calitatilor sale nutritive, fiind o alegere foarte sanatoasa pentru toata familia inclusiv pentru cei mici.

Studiile ne arata ca, este foarte slab caloric, cu un continut scazut de grasimi saturate, colesterol si sodiu, insa este plin de fibre, vitamine precum B1, B2, B3, B5, B8, K, acid folic si minerale precum potasiu, fosfor si calciu.

Acest lucru il ajuta sa fie prezent in lista ingredientelor gustoase si sanatoase care sa completeze o alimentatie corecta atat pentru adulti cat si pentru copii.

Datorita proprietatilor sale poate fi introdus in alimentatia bebelusilor inca de la 7-8 luni, a sportivilor, a persoanelor cu diferite probleme de sanatate cat si a celor care isi doresc scaderea in greutate.

De ce sa consumam cuscus?

  • Diminueaza riscul aparitiei cancerului datorita continutului de micronutrient. Dupa mai multe studii s-a dovedit ca o cantitate optima de seleniu din sange poate combate celulele canceroase din corp, iar consumul regulat dar in cantitati potrivite regleaza cantitatea necesara.
  • Intareste sistemul imunitar, iar acest lucru se datoreaza tot seleniului care actioneaza ca si antioxidant in lupta cu toxinele din sange dar si a bacteriilor si infectiilor. Cuscus-ul este o varianta sanatoasa si mai la indemana decat suplimentele pentru imunizarea organismului.
  • Imbunatateste sistemul cardiovascular datorita continutului ridicat de fibre si minerale. Acestea ajuta la scaderea colesterolului, si protejeaza inima de toxine si de acumularea de grasimi in vasele sanguine.
  • Ajuta digestia, iar acest lucru se intampla datorita cantitatii optime de fibre din cuscus. De asemenea, continutul de fibre si minerale are un rol important la curatarea arterelor prin eliminarea colesterolului daunator organismului si ajuta la absorbtia celui bun(HDL), iar acestea impreuna reduc constipatia, prevenind afectiunile intestinale.
  • Contribuie la reducerea greutatii corporale si cresterea masei musculare. Este foarte slab caloric, o ceasca nu depaseste 200 de calorii, dar in acelasi timp plin de vitamine, minerale si fibre, iar acest lucru il face prezent in farfuriile celor care doresc sa scada in greutate in mod sanatos, fara sa isi priveze corpul de vitaminele necesare. Fiind bogat in proteine vegetale ofera senzatie de satietate pentru o perioada mai indelungata si ajuta la dezvoltarea musculara.
cuscus 3

Cuscus-ul in alimentatia copiilor

cuscus 2

Datorita continutului de vitamine, minerale si fibre si a beneficiilor enumerate mai sus, cuscus-ul este un aliment foarte sanatos si poate fi introdus in alimentatia copiilor inca din perioada de diversificare adica incepand cu varsta de 7-8 luni. 

Avand o textura moale si deosebita este usor de intrat in gratiile celor mici si poate fi servit sub multe forme, de la supe, salate, garnitura cat si desert, ajutandu-i sa isi dezvolte papilele gustative, in timp ce absorb portia zilnica de nutrienti. Un alt plus este faptul ca se gateste foarte rapid si usor si este foarte versatil.

Nu uitati totusi sa intrebati si medicul pediatru inainte de a introduce cuscus-ul in alimentatia bebelusului.

Acum ca am lamurit ce contine si care sunt beneficiile acestui ingredient si ca poate fi inclus si in alimentatia bebelusilor, va recomandam cu incredere sa il incercati (in cazul in care nu ati facut asta pana acum) si sa il introduceti in meniu pentru o alimentatie sanatoasa.

Este gustos, cu o textura aparte si foarte versatil ceea ce ii ofera un plus fata de alte alimente.  Poate fi folosit in supe creme, in salate, ca si garnitura, sau in deserturi, gasindu-si cu usurinta locul in gastronomia multor tari.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *