Beneficiile consumului de Caju

Tahini
4 octombrie 2021
Nucile Pecan – benefice pentru organism
19 octombrie 2021
Arata tot

O alimentatie sanatoasa este o alimentatie care ofera organismului substantele nutritive de care are nevoie si energie. Medicii nutritionisti recomanda sa avem cinci mese pe zi ( trei principale si doua gustari), echilibrate si mai ales sanatoase. La gustari ni se recomanda sa consumam seminte, arahide sau nuci. O gustare sanatoasa, satioasa si gustoasa sunt nucile caju.

Nucile caju sunt o sursa buna de proteine, vitamine, minerale, grasimi sanatoase si sunt satioase. Originare din America de Sud, nucile caju crude sau prajite sunt o gustare gustoasa si sanatoasa. 

Nucile caju ingrasa sau nu?

Nucile caju sunt sarace in grasimi si colesterol dar bogate in substante nutritive.

Daca consumam 28 de grame de nuci crude (echivalentul pentru un pumn. de caju), organismul uman va primi 157 de calorii, 5 gr de proteine, 9 gr .de carbohidrati, 1 gr. de fibre si 12 gr.  de grasimi.

Nucile caju nu ingrasa si au numeroase beneficii asupra organismului uman. 

Oleaginoasele sunt o sursa zilnica de sanatate dar si de “ a rontai” ceva sanatos. Daca consumam la gustarea de dimineata 28 de grame de nuci caju vom vedea in timp cum organismul nostru se schimba. Consumul de oleaginoase ajuta organismul sa lupte cu diverse probleme care ne afecteaza.

orient bazar-07

Beneficiile consumului de nuci caju 

Nucile caju au in componenta acid oleic, compusi fitosteroli si fenolici, substante nutritive benefice pentru inima. Studiile au aratat ca un consum constant de nuci caju ajuta la prevenirea bolilor ischemice ale inimii si alte afectiuni cardiovasculare. Acizii grasi mononesaturati si polinesaturati sunt buni ajutatori pentru a preveni afectiunile cardiovasculare. 

Tot datorita grasimilor nesaturate, a magneziului, a potasiului si aminoacidului L-arginina, caju este un bun adjuvant pentru a reduce tensiunea arteriala sistolica si ajuta la cresterea de HDL din sange ( cresterea nivelului de colesterol bun). 

Nucile caju ajuta la reglarea indicelui de masa corporala . Desi nucile caju sunt bogate in calorii, datorita componentelor nutritive ajuta la reducerea riscului de a lua in greutate. Grasimile sanatoase care reduc colesterolul, tensiunea arteriala ajuta si la reducerea poftei de mancare si mentine satietatea .

Nucile caju se gasesc foarte usor in comert si mai ales pot fi depozitate usor. In borcane sau caserole speciale, aceste nuci sunt perfecte pentru a fi incluse in alimentatie atat la gustare cat si in combinatie cu alte alimente la mesele principale ale zilei. Nucile caju pot fi consumate la micul dejun impreuna cu iaurt si fructe . 

Nucila caju pot fi consumate in starea lor sau pot fi preparate si altfel.  Prepara unt de caju in casa astfel:

  • 256 de grame de nuci caju;
  • 1 lingura de ulei de cocos;
  • ½ lingurita de sare.

Se prajesc nucile caju in tigaie pentru 10 minute si se lasa la racit. Dupa ce se racesc se pun in blender impreuna cu uleiul de cocos si sarea si se amesteca pana se obtine o pasta omogena si cremoasa. Se poate adauga un pic de miere sau extract de vanilie pentru a avea un gust aparte.

Untul de caju poate fi consumat pe paine la micul dejun.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CADOU
---------------------------------------------------
La comenzile peste 200 de lei primesti cadou 250g Curmale Sayer fara samburi

La comenzile peste 300 de lei primesti cadou 250g Curmale Sayer fara samburi 250g + 100g Mix Special  pentru Friptura
COMANDA ACUM
Close